23-09-2020

Ikke "bare" en vandmelon

Efter skrap penicilin-kur, er appetitten ikke helt oppe at ringe endnu. Fik lyst til vandmelon, og ville så lige google hvad der er af gode ting og sager i sådan en fætter. Jamen - den er jo fyldt med gode ting og sager. Hør blot et lille uddrag her: Pr. 100 g vandmelon: Protein 0,8 g, fedt 0,1 g, energi 33 cal, kulhydrat 6,5 g, kostfibre 0,5 g - og så er den rig på antioxidanten Lycopen, som jeg vi anbefale at google lidt på - for det er da helt utroligt, hvad den kan udrette. Oveni "hatten" så booster vandmelon kroppens fedtforbrænding (hvilket jeg godt kan bruge, da jeg har taget 12 kg. på bare ved at holde op med at ryge, så nu tror jeg lige jeg spiser en hel vandmelon, og så må den klare forbrændingen af de 12 kg holde-op-med-at-ryge-kilo). Smiley. Vandmelon er altså godt at ty til ved appetitløshed. Den består af 90 % vand, så det er jo en fantastisk spise, som samtidig giver bonus på vædskebalancen. OG!!! - så kan jeg da lige fortælle at den mætter. Her på tallerkenen ligger 1/4 udskåret vandmelon - og dette er min frokost i dag. Nu er skiverne spist, og jeg er mere end mæt. Så altså - en vandmelon er ikke "bare" en vandmelon. Den er jo fyldt med gode sager. Prøv lige at google antioxidanten Lycopen, som vandmelon jo også indeholder. Du vil blive overrasket over, hvad Lycopen gør af gode ting for kroppen. Lycopen fås bl.a. også i pilleform. Ja - det var bare lidt om appetitløshed, vandmelon og sundhed. Smiley.